lördag 15 juni 2013

Syrran och jag har ridit

Äntligen har syrran och jag fått rida tillsammans, så roligt! Nu blir det många ritter framöver med sällskap, det känns verkligen underbart.

Dixie skötte sig bra, förutom att hon försökte vända några gånger. Väldigt onödigt kan jag tycka, det får hon så lov att sluta med...

Sadeln satt inte så bra idag, den hade glidit fram ganska mycket under ridturen, hm. Hon är så otroligt smal och omusklad över ryggen, så jag har svårt att tro att det ska finnas någon sadel som sitter bra på henne...

Hur som haver det var kul att ha syrran som sällskap, hon tyckte att Dixie var bra. (Min syster och jag är väldigt olika, jag tycker massor och surrar om det, syrran är lite mera återhållsam kan man säga).
Det blir långa ridturer, för Östtjärnvägen är så hård att man bara kan skritta. Så det blir ca 25 minuter skritt i början av ridturen och i slutet likaså. Idag var vi ute i 1,40 timmar, Dixie var rejält svettig. Imorgon ska Lilly och jag ut på en ridtur, ser fram emot det:-)

5 kommentarer :

MoM sa...

Hur kan det komma sig att ni är så olika? Impulsiv och surrig är du och syrran lugn och pratar bara om det finns nå´t vettigt att säga. förstår inte vilka ni liknar!
Hur som haver, vi älskar er.

Urra sa...

Undra vem av oss som är lik mamma och vem som är lik pappa :-)

Kul var det iaf att rida tillsammans. Kanske du och Lilly ska åka till NRF och rida imorgon?

Vinnarskalle sa...

Ni har nog lite av bägge i er, tror jag. Tur att både er mor och far har väldigt bra egenskaper att tillföra! :-)

MoM sa...

Tack Vinnarskalle, gissa om vi växer

Urra sa...

Undra vad Vinnarskalle vill ha nu då????

Extra god mat och omvårdnad på midsommar kanske?