lördag 22 juni 2013

Glad midsommar

Vi firade som vanligt midsommar i stugan tillsammans med mamma, pappa, tant Maja och bästaste mobba, Stig!




I onsdags var vår, kontroll-ansvarige ut och kollade hur grunden till huset såg ut. Byggkillarna fick mer än godkänt, vilket känns toppen!!! Men det är verkligen mycket att hålla reda på nu, huset kommer om två veckor! Till dess måste vi haft el framdraget, och vi har inte ens ett elskåp.... Avloppet ska vara färdigt, vi har inte ens börjat gräva och lägga ner rören ännu. Just nu snurrar väldigt mycket i mitt huvud, kan jag lova!

I torsdags var vår sadelprovare till oss och provade lite sadlar till Dixie, vi hittade en som passade:-)
Jag var oxå ner och kollade hur det går för syrran och Henke med förberedelserna till stallet. Så här är det tänkt att stallet ska se ut när det är färdigt, flådigt värre!

Idag har jag ridit en riktigt pigg Nova i skogen. Sedan mockade jag i hagen, fick snabbt ihop en kärra skit...
Vi har oxå firat bästaste mamma på hennes födelsedag! Grattis mamma!!!
Nu ska det städas och fixas lite här hemma!

1 kommentar :

Urra sa...

Vilken bra hyresgäst vi har som tar egna initiativ och mockar hagen.