måndag 17 juni 2013

Ensamridning

Idag red Nova och jag ut på en ridtur för oss själva, det var längesedan nu. Nova var glad och pigg, tror att hon tyckte det var kul att få sticka ut i skogen utan någon kompis. Hon fick jobba på bra, tog till höger efter bommen, uppför alla backar...

Efter fyrtiofem minuter kom vi till slutet av vägen, där skulle man faktiskt kunna rida lite dressyr. Men både Nova och jag var ganska trötta när vi väl var framme där... Och sedan skulle vi hela vägen hem oxå. Det blev inge dressyr, bara efter vägen när vi red hemåt, Hon kändes ganska ok, tycker jag!
Här skulle vi kanske kunna dressyra lite...

Bara 21 dagar kvar tills huset kommer!!!!
Killarna jobbar för fullt med vår grund. Ikväll efter att jag ridit stannade jag och pratade lite med dom, så nu har vi planerat in hur vår infart ska gå och hur stor parkering vi ska ha och lite annat. Imorgon ska karln min ringa elverket och "panngubben", känns spännande nu...

1 kommentar :

Urra sa...

Härligt att det händer saker. Grunden är väl snart helt på plats nu?