söndag 8 april 2012

Ridit för syrran


Idag blev det lite dressyrträning för syrran.

Jag känner mig nöjd, men det gick inte lika bra som när jag red för Gunilla sist. Jag tror inte att jag skärper mig lika mycket när jag rider för syrran. Det var mera benflax och sitta som en ostkrok idag. Men Nova gjorde som vanligt sitt bästa, fina hästen!
Vi mätte henne idag på stallgången, hon var 153,5 cm med skor och brodd. Hon är inte stor vår häst, men lagom till oss.


Mistral var helt underbar... Syrran tog med honom till ridplan i grimma och grimskaft, han var hur snäll som helst. Väl där släppte hon honom så att han kunde få gå omkring som han ville. Men han vek inte en gång från hennes sida, han stod bara och pussade henne i ansiktet hela tiden. När hon flyttade sig så följde han efter henne... Helt klart har dom tränat frihetsdressyr med honom.

Syrran longerade honom i båda varven. Till en början var han väldigt stel i bakdelen, men efter ett tag tyckte vi att det såg bättre ut... Vi ska börja att skritta honom lite smått nu.

2 kommentarer :

Kerstin sa...

Men klart jag kan pröva sadeln, har ju en större tjej som rider honom ibland. Och cykeln!! Mailar dig!!

MoM sa...

Vilken häftig film, underbara Mistral. Urra tänk om barnen vore lika följsamma. Börja träna dressyr med dem.