måndag 9 april 2012

Nya stallet och "LD"

Lilly, jag och karln min var och tittade hur det såg ut idag. Så synd att vi inte har hunnit få något eget stall nu när vi måste flytta hästarna. Men man kan inte få allt! Det är visst himla bra ridvägar runtomkring det nya stället och mycket bete finns det till hästarna.

Här är stallet som vi ska flytta hästarna till i maj. Nova och Love ska stå i boxarna där de två vita dörrarna är. Byggnaden som är närmast är sadelkammare...


Här ska Mistral stå, det är liksom på andra sidan av stallbyggnaden.


Vi var oxå och kollade in Lyckliga Dalen! Är helt underbart där, så fint nu när snön är borta. Vi gick omkring lite runt skogarna där. Ååå, jag vill flytta!!! Kanske vi kan få låna mamma och pappas husvagn ;-)


Här måttar Lilly upp bredden (20m) på det ev. stallet och maskinhallen...


...och jag längden (60m).


Så här stort blir det, från kameramannen, ända bort till mig (den svarta pricken). Bredden från Lilly till vänstra kanten på fotot. Coolt, sätt fart nu Henke och syrran!!!

2 kommentarer :

Urra sa...

Ni kan ju börja så kommer vi efter. Börja med att fylla i en ansökan om förhandsbesked ;-)

MoM sa...

Stallet ser bra ut. LD är fortfarande en chimär.