måndag 7 april 2014

Elena rider Dixie

Då var helgen över, shit vad fort dom går!!! Men den har varit bra, precis som helgerna brukar vara.

Lördagen var mest en stall-pysseldag. Smorde grejer, mockade boxar och hage, fixade och donade. En väldigt skön dag, som vi avslutade med att bjuda våra arbetsglada grannar och mina lika arbetsglada föräldrar på middag :-)
Byggnationen av maskinhallen är nu i full gång.
Söndag ägnade jag förmiddagen åt Lilly utan hästar, det var riktigt, riktigt mysigt. Det ska vi göra fler gånger!
På kvällen for syrran och jag med Nova och Dixie för lite träning. Nova har fått skavsår av sadelgjorden så henne red jag barbacka. Det gick överförväntan bra. Det största problemet var att ta sig upp. När jag väl tog mig upp så ramlade jag ner på andra sidan. Fatta vad kul det måste ha sett ut...vi fick oss ett gott skratt kan jag lova!
Elena red Dixie och det såg riktigt bra ut, men det var inte enkelt tyckte hon. Här kommer en film:


Ikväll har Lilly och jag ridit i blötsnö som tyvärr fastnade i hästarnas hovar. Underlaget var inte det bästa, men vi var ute i en timme och tjugo minuter. Imorgon blir det kanske träning igen :-)

God natt

2 kommentarer :

MoM sa...

Dina arbetsglada föräldrar tackar för senast, god mat efter en härlig arbetsdag.
Kul att du fick lite mystid med Lilly, det är sån´t som behövs då och då. Missade tyvärr din avramling, fy så synd.

Ylva sa...

Vad fin Dixie har blivit! :)