onsdag 2 oktober 2013

Vad är det med Love?

Han är inte alls nå rolig att ha att göra med. Han är just nu helt opålitlig, vissa stunder snäll och gosig och andra gånger vänder han rumpan till och sparkar. Igår hade han varit riktigt besvärlig mot medryttaren Ida när hon skulle göra iordning honom. Han hade sparkat mot henne flera gånger, när sedan mamman fixade med honom var han snäll. Vi mötte dom i skogen när vi red, då tjurade han ihop helt så det var bara för Ida att hänga med oss hem, då blev han så snäll och glad minsann. I hagen håller han på och småmuckar med Nova, vilket han aldrig brukar göra! Han har varit så här ett längre tag nu till och från... Jag har funderat hit och dit vad det kan bero på, kanske för att han håller på att lägga vinterpäls, kanske känner han sig lite åsidosatt när storhästarna rider ut tillsammans och han blir kvar ensam i hagen (vilket händer ganska ofta), då står han och gnäggar efter dom hela tiden. Jag vet faktiskt inte, men han är lite farlig när han beter sig som han gör nu :-( 


Ja det var lite om Love det! Dennavecka har jag i allafall kommit igång med ridningen igen och tyckt att det varit kul.
I söndags red Lilly och jag på en lång och härlig tur. Lilly tycker väldigt bra om Dixie, kul!

I måndags hade Lilly med sig en klasskompis som fick låna en häst, dom tog sig en ridtur i skogen. Love och jag promenerade med en bit , men vände sedan och gick hemåt. Eller jag fick dra en tjurig gnäggande shettis med mig hem. Han ville inte gå hem och lämna de andra i skogen. Sedan stod han vid grinden och gnäggade efter kompisarna tills de kom hem...

Igår red jag med Tilda och Karin. Karin fick låna finaste Nova, hon är så otroligt snäll. Karin har just inte galopperat något ute i skogen och känner sig lite osäker. Men vi galopperade massor och det gick hur bra som helst! Det blev en lång och mysig ridtur i höstsolen.

Ikväll har jag äntligen fått rida med min kära syster :-) Vi red över på andra sidan och upp mot kalhygget, härligt! Tyvärr hann det börja mörkna innan vi vände så vi fick ta vägen hem. Men även det gick bra, hästarna skötte sig superbra.

Hästarna går fortfarande ute, men förhoppningsvis så får dom komma in i stallet om en vecka. Vi längtar, kan jag lova.

3 kommentarer :

MoM sa...

Om jag minns rätt så var Love lika besvärlig förra hösten. Varför?
Det låter härligt att du fått tid och lust med ridningen igen, dessutom med kära syster, bra där.

Kerstin sa...

Jobbigt när de blir så. Pälssättning, åsidosatt, vem vet...
Hoppas lusten till ridning håller i sig, men det gör den säkert nu när allt börjar bli klart.

Elin sa...

Jag tror han saknar mig och Christer :) Christer sa helt självmant att han såå gärna skulle vilja gå ut och gå med Love någon dag =)