lördag 26 oktober 2013

Grattis till mig!

Ja, idag är det min födelsedag, shit vad jag börjar bli gammal, fyrtiofem år... Men på ett kort jag fick av min älskade mor & far stod det: "Du är kanske äldre än du någonsin varit, men du är också yngre än du någonsin kommer att bli!"

Har haft en bra dag, fika på säng, lite presenter, fått besök av min finaste kollega, som jag inte träffat på aplänge (bästaste presenten faktiskt)! Fixat lite med vinterhagen tillsammans med min käre far och sedan tagit en uppfriskande ridtur med syster.

Igår blev jag grattad på jobbet med sång och presenter, på kvällen hade vi middag med mina föräldrar och syrrans familj, mysigt. God mat som mamsen bjöd på, mums!

Allt snurrar på med en väldig fart, hinner inte blogga så som jag skulle vilja göra, ska försöka mig på en liten sammanfattning:

Love är gladare och snällare igen, ingen liten surgubbe längre :-) Vi har pysslat lite mera med honom och spänt honom för vagnen och varit ute och kört lite, det gillar han! Linn och Ida har varit med på en liten hopptävling med honom och det gillade han skarpt!

Dixie tycker jag sköter sig bra, men behöver nog "fostras" lite. Hon är liksom lite "på" och har oftast väldigt bråttom. Så fort jag får lite mera tid ska jag ägna den åt henne och träna lite från marken... Helst skulle jag vilja att Lilly ägnade mera tid åt henne, men hon har mycket i skolan plus att jag inte tror att hon har det rätta intresset.
Vi har ännu inte fått tag i någon sadel till henne, det är verkligen inte lätt det här med sadlar.
Ibland känns det som att vi skulle ha väntat med en tredje häst, tiden finns liksom inte riktigt!

Nova har som vanligt den här tiden på året varit lite smågrinig när vi borstar henne och mot de andra hästarna. Men jag tycker redan att hon börjar bli positivare.
Hon är fantastiskt härlig att rida, mjuk, smidig och väldigt pigg! Syrran var med på en mindre hopptävling på henne förra helgen och dom tyckte det var så kul!!!

Vårt nya hus är helt underbart och vi stormtrivs verkligen. Vi har lite småpyssel kvar både ute och inne, men det tar vi när tiden och orken infinner sig.

Jag är ganska slut efter flyttandet och på jobbet är det allt annat än lugnt... Jag skulle behöva minst en veckas semester och bara få vara hemma pyssla med huset, hästarna och stallet. Det vore så himla underbart, men inte så lätt att ordna tyvärr :(

Här är en bild på barnens underbart söta stallkatter, Lizzie, Lusen och Kiwi, dom kom till oss den 5/10!

2 kommentarer :

Urra sa...

Ja, det har varit några tuffa månader, förhoppningsvis ska vi få ta det lite lugnare. Hoppas din födelsedag har varit bra. Kram på dig storasyster

Maria sa...

Grattis i efterskott! Vi har förresten en brun Globus Loke allround till salu om det kan vara nåt. :)