onsdag 9 oktober 2013

Invigning av Stall LD!!!

Ikväll klockan 19.30 var det äntligen dags för invigning av Stall LD, jippi!!!
Härmed inviger stallchefen och byggmästarn Henke stallet med att klippa av röda bandet, jihaa!

Här skålas det i champagne och pommac, hästarna fick en massa godsaker i sina fina stora boxar!

Love var väldigt tillfreds, han rullade sig nog minst tio gånger i sitt härliga nya stallpellets!

Tror att Dixie och pappa skålar för Dixies nya box :-)

Jag och mobba Stig gosade lite med Nova som var lite spänd för allt det nya.

Lilly hamnade inne i foderkammaren med katterna.

Då var invigningen avslutad och hästarna får lite kvällshö.  Blir nog skönt för hästarna att sova inne inatt, de har gått ute sedan första juni.

Måste ju testa dom nya mockredskapen oxå ;-)
Imorgon blir det till att kliva upp lite tidigare, då har syrran och jag vårt första utsläpp i Stall LD!

6 kommentarer :

Maria sa...

Men oj så fint det blev! :)

Urra sa...

Det är lyx

Ulrika sa...

Så tjusigt! Grattis!

Elisabeth sa...

Oj så fint ni har det, verkligen lyxigt och mysigt!

Kerstin sa...

Grattis igen och så fint ni har fått det. :) Härligt att fått göra och planera som man vill ha det.
Sv: Ja vad härligt att ni flyttat till landet och lika härligt tycker jag det är att flytta härifrån. :) Men jag älskar landet, men just nu är jag klar med det. Det kommer fler skeden i mitt liv, kanske blir det storstaden, kanske blir det landet.. Vem vet. :)

Ingela sa...

Stort grattis!