lördag 28 september 2013

Dålig bloggare

Vilken dålig bloggare jag har blivit, hinner helt enkelt inte med... Vilket jag tycker är synd eftersom bloggen har blivit lite av en hästdagbok. Har alltid kunnat titta tillbaka om jag undrat över något, nu har jag ingen koll alls :-(

Hästarna blir inte skötta och ridna lika noggrant som dom i vanliga fall brukar bli. Men det verkar inte gå någon nöd på dom, kanske att Love är lite surare än vad han brukar vara...
Syrran har fullt upp med att ta hand om familjen så att stallet ska bli färdigt, dom gör det bra familjen Bengtsson.
Lilly har fullt upp i skolan och jag tappar ridsuget när man ska stå ute i regnet och pyssla med hästarna. Jag jobbar heltid och har haft en ganska tuff arbets-höst. Så hästarna har blivit ganska sporadiskt ridna, men väl omhändertagna ändå :-)


Men idag var jag och Nova ut på en regnig ridtur, hon är väldigt glad och positiv. Hon kändes lika trevlig igår!
Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag hade ridit uppför första backen på Östtjärnvägen :-) På ett träd satt ett meddelande inramat där det stod, Kör lugnt! Lekande barn, lösa djur och tjuriga kärringar!
Efter ridningen var jag nere i stallet med min bästaste pappa och isolerade och satt upp dörrfoder. Stallet blir så fantastiskt fint, som ett stall-slott liksom!

Karln min hjälpte mig att fixa med Dixie som har fått mugg, pga all jäkla lera. Hon är otroligt snäll vår Dixie, idag tog vi vattenslangen och skrubbade benen. Hon bara står helt lugnt och väntar tills vi är färdiga. Sånt uppskattar jag hos djuren, de ska vara lättsamma att hantera.

Efter allt fix med henne så har vi, karln min och jag lagt ut en massa granris där det är som lerigast i hagen, det ska visst vara bra. Vi får väl se hur hästarnas ben ser ut imorgon...

Vi har oxå satt in en ny bilklädsel i karln mins "stora leksak". Det blev riktigt, riktigt bra :-)
Vi har även fått tag i hatthylla, skohylla och spegel till hallen. Precis sånna som jag ville ha, är apnöjd :-)
Lilly är på endurotävling med kusin Lukas i Östersund i helgen. Det hela avslutas med en bankett och prisutdelning. Lukas har kommit tvåa sammanlagt från alla tävlingar, GRATTIS LUKAS!!!
Så karln min och jag har haft hela Ranch LD för oss själva :-) i helgen, helt ok faktiskt!

2 kommentarer :

Karln din sa...

För att till fullo uppskatta det roliga i skylten du såg så bör man kanske känna till att det råkar finnas en viss person efter vägen som är självutnämnd "trafikpolis"... ;-)

Urra sa...

Jaha, var det henne ni tänkte på. Jag som tog åt mig :-)