onsdag 18 september 2013

Regn i massor

Gud vad det regnar, det bara vräker ner och våra hästar går ute... Men jag tror egentligen att dom har det ganska bra, det är värst när man ska göra iordning dom för att rida. Lite ruggigt att stå ute i regnet, Nova har vilat idag och Dixie har vilat igår och idag. Imorgon borde dom ridas, men vi får se hur det blir med det.

Vi har som vanligt målat på huset i helgen, men nu har vi insett att vi inte hinner färdigt i år. Vi får ta resten nästa år, det viktigaste är gjort i alla fall!
Här kommer två "filurer" gåendes genom hagen! Det är mamma och pappa som i söndags promenerade genom skogen från Tallstugan och hem till oss på Östtjärn. Fantastiskt bra gjort av dom!!!
Ikväll har jag varit nere i stallet och hjälpt till lite. Här står Henkes mamma och sågar, i fönstret syns syrrans hus och till höger ser man en skymt av Nova :-)
Så här ser det ut i stallet nu, längtar tills vi får flytta in...
Min Lilly fyllde femton år igår, ett stort GRATTIS till henne (mammas lilla bäbis)!

Nu ska här sova, det gäller att "ladda batterierna" så att man orkar med, det är väldigt intensiva dagar nuförtiden:-(

2 kommentarer :

MoM sa...

Gör nåt åt vädret vet jag. Så här kan vi ju inte ha det. Det blir superfint i stallet, synd att behöva ha hästar där som skitar ner.

Maria sa...

Sååå fin med tegelväggar! Det vill jag ha när jag blir stor och ska bygga eget stall! ;)