tisdag 28 maj 2013

Tränat för Elena

Igår bar det av till NRF för att rida ett pass för Elena. Jag har mycket att förbättra i min ridning, men jag tycker att det blir lite bättre för varje gång. Dessutom får vi göra så bra övningar, jag känner verkligen att Nova får mycket gymnastiserande genom hela kroppen (typ). Det är kanske inte direkt dressyr vi tränar, men väldigt mycket lösgörande för Nova och sitsträning för mig. Innan jag började rida för Elena satt jag aldrig ner i traven utan red alltid lätt... Nu väljer jag faktiskt själv att sitta ner ibland.
Pappa var snäll och filmade, det är så nyttigt att själv få se hur man rider.

Idag har syrran ridit. Hon har även skickat iväg Nova och Love skit på analys, så nu håller vi tummarna att de är maskfria!
Vi har oxå bestämt att ha kvar hästarna ett tag till i stallet så får gräset växa lite mera på "Lyckliga Dalen".Om vi ångrar oss så är det ju bara att ta dit dom:-)

Vi är ganska intresserade av ponnyn i Umeå, vi har några fler funderingar. sedan får vi väl se vad som händer... Den är ganska otränad och har dåligt med muskler, men det går ju att träna upp:-)
Lilly och ponnyn i Umeå...

2 kommentarer :

Urra sa...

Vilka framsteg, jättekul att se. Superstor skillnad, bra jobbat.

MoM sa...

Det var lovord det från lillasyster. Ni har verkligen gjort framsteg, det är så kul att Nova är så träningsvillig.