söndag 12 maj 2013

Torsdag, fredag, lördag och söndag

Det var länge sedan jag skrev, men nu kommer en sammanfattning...

Torsdag
Syrran och jag börjar med bygget av sommarhagen, hemma på syrrans tomt, "LyckligaDalen"! En härlig känsla kan jag lova, denna gång behöver inte hagen tas bort, den kan få vara kvar så länge syrrans familj bor kvar, yes!
 Fredag
Städade jag huset efter jobbet, medan karln min mekade med sin "dröm-truck" som äntligen gått igenom besiktningen!
 På natten fick jag värsta magsjukan, igen...tredje gången på kort tid. Bläka släka!

 Lördag
Nova fyller 9 år, så hon får en hästtårta...
...den mumsar hon glatt i sig!
Syrran hopptränade för Elena, det gick bra. Dom jobbade mycket med att få Nova att ta vänster galopp efter hindren, vilket inte var det lättaste. Elena red henne en stund så hon lättare kunde tipsa syrran hur hon skulle göra...

Här kommer en filmsnutt när Elena red:


Söndag
Sov länge idag, sedan tog Nova och jag en ridtur ner till Ljungan, så himla mysigt.
 Hem åt lunch, for sedan till min kära lillasyster som fyller 41 år idag, hipp, hipp, hurra på din födelsedag!
Sedan har jag varit till "LyckligaDalen" och fortsatt med sommarhagen, snart ska hästarna få komma hem. Så här såg det i ut i fjol när dom var på "LD"!
Är det förresten någon som har erfarenhet hur det är att köpa ponny från hästhandlaren Sven-Inge?

Nu är helgen slut, dags att ladda för en arbetsvecka... Imorgon eftermiddag ska jag träna för Elena, kul!

2 kommentarer :

Pernilla sa...

Jag tror han är seriös. En ridskola här i närheten som jag har lite kontakt med köper välidgt ofta sina hästar/ponnyer därifrån. Han kommer då upp med en hel lastbil full och ridskolan provar dem och köper de som är intressanta. Jag vet också att till dem lämnar han bytesrätt under en viss tid.

MoM sa...

Inga problem med sysselsättning verkar du ha. Magsjukan är dock en grej du kunde ha varit utan.
Ljungan, yes älskar vyerna därifrån.