söndag 5 maj 2013

Äsch vad helgerna går fort

Ja, nu är även denna helg slut! Jag har gjort massor i helgen, men så har den gått fort oxå...

I fredags var jag på tjejmiddag hos syrran, det var syrran, jag och Karin (vår fd ridkompis). Det var supertrevligt, massor av surr, god mat och en massa vin...

Igår var vi och provred en ponny i Timrå, tyvärr passade den inte oss.

Idag var Lilly och jag tidigt i stallet och motionerade Love och Nova.
Medan jag mockade till Nova fick hästarna nå slickstensgodis av Lilly. Mums tycker hästarna, Love står snällt och väntar på sin tur...
I eftermiddag var vi till Ullånger och provred en till D-ponny. Den blev i alla fall syrran och jag förtjust i, men tyvärr kunde den sparka bakut i galoppen, då den höll på att lära sig galoppombyten. Inget för våra barn alltså, synd för den var väldigt trevlig annars...

Sedan måste jag berätta om Linn, min systerdotter vilka framsteg hon har gjort med Love. Igår red syrran och Linn tillsammans på Love och Nova. Linn hade både travat och galopperat flera gånger och Love hade skött sig helt perfekt. Apkul tycker jag!!! Nu får dom uppleva det som Lilly och jag hade när Lilly red Love, så nice!

1 kommentar :

Urra sa...

Det var verkligen roligt att ha sällskap på ridturen