lördag 26 november 2011

Skodda

Då är båda hästarna skodda och vi en massa pengar fattigare...


Love har fått på sig vinterskorna nu, men vi valde att vänta med sulorna så vi får se hur det funkar utan. Han var lite rastlös idag, stod inte blixtstilla som han brukar göra.


Nova fick på sig snösulorna idag. Även S-A kände att Nova var stel och även hon var lite besvärlig vid skoningen idag, hon brukar annars var supersnäll att sko.

Hon är inte riktigt sig själv, däremot var hon inte någe sur när jag borstade henne idag. Hon var kelsugen, så jag höll på med henne länge i boxen. Ryktade och kliade henne där hon ville bli kliad, mysigt tyckte vi båda tror jag. Det var länge sedan jag var i stallet så här lång stund. Från klockan tio till två, jag och syrran. Nu ligger jag i sängen och vilar ryggen, men den är helt ok, inte bra, men bättre...
Hinner nog bli fit for fight innan vi får en till ponny!!!

1 kommentar :

MoM sa...

Oj, oj, oj,är säker på att Nova saknat mysstunderna, hon är väl sto, eller? Det kommer att bli bättre när syster yster och du sätter igång henne igen. Känner du inte igen detta beteende från Lady hon blev ju dyngsur när hon inte fick din uppmärksamhet.