söndag 6 november 2011

Hoppning och avmaskad

Idag stod det gymnastikhoppning på schemat för Nova, vilket innebär att det är syrran som rider.
Tyvärr var Nova svälld i magen idag, vilket gör att hon blir lite trög. (kan det bero på höet som just nu inte är det fräschaste)???
Jag tog med mig Love i grimskaft, hm han var lite bångstyrig när jag skulle stänga grinden till genvägen så jag fick säga till honom på skarpen... När vi gått en bit fick han ett tokryck och gjorde världens bakutare och stack iväg i full fart, jag var inte alls beredd så jag tappade taget om honom. Gissa om han blev lycklig!!! Han sprang och sprang och sprang, helt galet busig var han. Efter en stund var det bara att ta honom. När vi sedan släppte honom i paddocken så fortsatte han sitt springande han t.o.m hoppade två hinder av bara farten...

Nova var lite seg och oböjlig i höger varv, vänster var mycket bättre. Dom hoppade några studs i båda varven, det såg bra ut.

När vi kom tillbaka gav vi både Nova och Kimberly avmaskningsmedel, eftersom båda två har blodmask...

Nu lunch sedan upp med Lilly till stallet.

Min rygg har pajjat igen, så nu gäller det att vara lite försiktig ett tag framöver, men ändå röra sig.

Inga kommentarer :