söndag 11 februari 2018

Januari 2018 snörekord

Alltså, shit vad snö vi har!!! Det tar aldrig slut, det är sådana mängder att man inte vet vart man ska hä all snö.
Syrran fick verkligen värsta vintern efter att ha blivit ensamstående, dessa snömängder skulle kunna knäcka vem som helst. Men syrran står fortfarande upp, även om hon ser lite sliten ut ibland.

Annars flyter allt på, jag trivs fortfarande på jobbet, även om det känns lite pirrigt i magen ganska ofta då det dyker upp nya utmaningar med jämna mellanrum.
Jag är oxå ganska sliten (hade nog inte pallat om jag hade varit kvar på förskolan)... All denna snö har gjort så att man har måsta gå runt hagarna för att gräva fram den övre tråden på stängslerna, även den har alltså blivit översnöad. Ett jäkla jobb kan jag meddela!!!

Rider väldigt, väldigt sällan då tiden inte finns tyvärr. Men vi har haft mycket hjälp så Nova rids minst fem dagar i veckan och tjejerna säger att hon är glad och pigg.

Lilly och Jess bor i en andrahandslägenhet i Skönsberg, både dom och vi trivs med det. Vi har bara stora barn nu, karln min och jag. Lilly har jobb på SCA till mitten av maj, vi får se vad de hittar på sedan. Lilly håller även på att ta körkort och tiden närmare sig för uppkörning, spännande.

Ja har som vanligt många tankar som snurrar i huvudet och det mesta handlar om hur jag ska få tiden att räcka till. Så mycket som jag känner att jag borde/vill göra...jag vet att det handlar om prioriteringar, jag försöker prioritera (har tex prioriterat bort ridningen), men det är inte alltid så lätt!

Ollie är skadad så han och Love går tillsammans nu, så att Ollie ska hålla sig lugn...

...vi fick dela av en hage så Love och Ollie går i den övre hagen...

...Nova och Dixie i den nedre.

Ollie och Eric går i varsin hage på kortsidan av stallet.
Nja, denna snömånad skulle jag kunna tänka mig att prioritera bort helt faktiskt...

2 kommentarer :

MoM sa...

Vintern är snart över och våren väntar. Det har blivit mycket ljusare, men det kan ju också bero på den vita snön. Hästarna har i alla fall klarat vintern och snön bra. De blir så glada när det är lunchdags.
Håller med om att syster-yster fått en jäkla start på sitt ensamboende. Klarar hon detta, klarar hon allt. Tur att ni har varandra och hjälps åt. Dessutom finns ju Lukas som gör ett jättearbete med traktorn. Linn såg jag också hade varit med i stallet och jobbat. Sedan alla härliga stallgäster som verka ställa upp när de har tid. De är guld värda!

Urra sa...

Självklart klarar vi detta sen återstår det att se om vi tycker det är värt det. Jag skulle aldrig ha klarat att ha kvar gården utan dig, då hade det inte varit värt det. Sen har jag otroligt mycket hjälp av våra älskade föräldrar, barnen och Lukas drar ett väldigt stort lass, sen alla underbara stallgäster vi har. Där har vi verkligen lyckats få de bästa.

Vi får se till att tillsammans prioritera ridning nåt, vi har ju så härligt då.