lördag 6 januari 2018

December

Ja, då har även sista månaden på detta året varit. Och jag är som vanligt sen med bloggandet, så tråkigt för jag vill verkligen hålla bloggen vid liv. Det är ju som en dagbok för mig, men vart tar tiden vägen? Tyvärr tror jag att jag vet varför jag inte "hinner" blogga!!! Telefonen, facebook, instagram och spel...jag har fasen blivit telefonberoende :-( måste bli ändring på det!

Lilly och Jessica har firat jul i Värmland hemma hos Jessica. Vi hade lilla julafton här hemma innan de åkte, med mamma, pappa, Urra, Linn, Lukas och Felicia det var väldigt mysigt.

Allt har varit annorlunda denna jul, ingen Lilly, ingen Mobba Stig, ingen Maja (hon fick ryggskott) och ingen Henke...

Syrran och jag har ridit mycket tillsammans denna månad, så himla roligt. Här är hon på lilla Tuben...

...och här på Ollie och så brukar hon låna Dixie förstås. Dom roligaste ridturerna är med syrran. 

Finaste Lusen som förresten typ aldrig vill va ute nuförtiden. Man får lyfta ut honom och då går han runt huset och vill in på baksidan!

Julaftonen började med en liten uteritt med alla (utom Maja), så himla mysigt. Bästaste stallgänget!

Julklapp från stallgästerna, tackar så hjärtligt

Julafton firades i Nolby hos mamma och pappa, vi var en liten skara i år.

Kolla vad vackert! Höjde blicken då jag mockade hagen och möttes av denna fantastiska vy. Syrran har nu klarat av att sköta ranchen själv i ungefär nio månader och än så länge har det funkat. Hon gör det bra!

Tyra har varit sjuk i drygt ett dygn. Hon var helt apatisk ute i sin hage. Vi bar in henne och gjorde ordning på lilla toa-rummet åt henne. Jag gav henne näring och pysslade med henne och till slut märkte vi hur hon började pigga på sig. Nu är hon som vanligt igen, kanske lite mera trå och ännu piggare!

Det har kommit snö i mängder, det var många år sedan vi hade så mycket snö. Det är så vackert!

Det nya året firade Jörgen och jag alldeles själva här hemma på ranchen. Jag tyckte nog att det kändes tråkigt att vi skulle vara själva. Men jädrans vad mysigt och roligt vi hade. God mat, bra musik och trevligt sällskap. Hästarna tog vi in redan vid fyra, så det gick bra även med dom. En lugn och bra nyår för dom!
Lilly och Jessica har fått tag i en lägenhet i Skönsberg som de ska hyra tom sista februari i andra hand, kul för dom.
Lilly har även fått jobb till maj på SCA och jag tror att Jessica ska fortsätta på Sidsjö hotell och konferens, härligt.

Det har varit ett väldigt turbulent år (tror jag man kan kalla det)
Henrik som släppte bomben och ville skiljas.
Mobba som blev svårt sjuk i cancer och tyvärr har lämnat oss.
Mamma som dom ser någon mörk skugga på vid magmunnen, men som dom på sjukhuset inte klarar av att ta prov på så de kan se vad det är. Jävla skit!!!
Och jag som bytte jobb i mitten av oktober, där jag trivs fantastiskt bra. Det är roligt att åka till jobbet nu.

Måtte det nya året innebära att dom lyckas ta ett prov på mamma och att det inte är några elaka cancerceller där, nu håller vi tummarna för det.
Håller även tummarna för att alla hyresgäster i stallet fortsätter att trivas och vill stanna kvar.

Vad som måste göra snarast är att ta med barnen till stugorna och skotta av taken innan det rasar ihop. Känner mig lite orolig för all snö som har kommit, men jag oroar mig ju alltid för något!


2 kommentarer :

Urra sa...

Ja nog har det varit ett turbulent år och just nu känns det som om att det kommer att fortsätta.

Känns tungt med gården nu, jag vill ju kunna unna mig att göra saker och inte bara bo. Visst unnar jag mig men hela tiden måste jag tänka på om jag verkligen har råd att göra det jag vill. Säljer jag gården kommer jag att ha råd att göra mer saker. Svåra beslut. Oavsett vad jag bestämmer mig för hoppas jag att det blir bra.

MoM sa...

Jobbigt har det varit stundtals men också roligt. Det är så livet är.
Mycket fina bilder har du åstadkommit. Bra att ni stressar av med era härliga ridturer ibland. Det mår båda ni och era kära djur bra av. Läste ju en artikel om att ridning och att umgås med hästar, är rena rama terapin. Fortsätt med det så kommer all stress att rinna av er.
Ni har haft en tuff vinter på LD med all denna snö. Syster yster fick då verkligen den tuffaste vinter man kan tänka sig med dessa stora ägor. Tillsammans kommer ni att klar av det också. Är så himla glad att ni har varandra!