lördag 16 december 2017

November

Vet inte vad som händer, men tiden räcker inte till. Jag har jobbat mycket, vilket fortfarande är aproligt! Men tiden hemma och i stallet blir lidande. Lite konstigt men just nu i skrivandets stund tror jag att det är roligare på jobbet än i stallet...hur kunde det bli så? November har gått så himla fort, Halloween med pumpor och fladdermöss har vi haft hemma i huset

Här är Nova och jag ute på en mysig morgonritt innan jag skulle på jobbet. Väldigt bra början på dagen. Nova är glad och pigg, verkar trivas med livet. Lite lös i magen är hon, men inget som verkar besvära henne. Ev tappar vi vår fina medryttare Astrid då hon ska få en egen häst :-( Själv har jag tappat ridsuget helt, men tvingar ut mig på ett par,tre ridturer per vecka för Novas skull

Mycket is har vi haft som vanligt i november, men snön kom ganska tidigt. Redan i mitten av november och den ligger fortfarande kvar, så härligt

Nova och jag blickar västerut över ranchen, artonde november. En sådan rogivande plats (då allt flyter på utan problem)

Två dagar senare, här blickar vi söderut över ranchen. Två helt olika vyer, men lika vackra

Syrrans fantastiska hyresgäster i stallet sköter sig exemplariskt! Dessutom är det aproligt att umgås med dom alla. Jag känner mig tacksam för att det blev så bra, det har lika gärna kunnat gå rent åt h..vete

Lovegubben har blivit rakad, detta är hår bara från halsen och under magen. Så mycket päls!

Jag avslutar med en bild på underbart god mat som karln min och jag fick på middag hos mammi och pappi. Alltid lika gott, tack!
Nu blickar vi vidare i decembermånad, med en julafton som tyvärr inte blir en vanlig julafton...

1 kommentar :

MoM sa...

Så roligt att läsa att du trivs så bra på ditt nya jobb. Förstår att det är mycket att lära och dessutom är det den mest hektiska tiden i kyrkans värld. Det kommer att bli ändå bättre när du lärt dig allt och fått lite rutin. Du skriver att Nova mår bra, då kanske inte det gör någonting att hon blir mindre riden. Hoppas ni får tag i någon bra medryttare. Astrid får vi gratta till egen häst.
Fina LD på nästa alla kort!