onsdag 1 november 2017

Oktober, nytt jobb!

Fredagen den 13/10 sade jag Hej Då till mysiga Torpet, nu är det dags för nya utmaningar :-) Drygt trettio år har jag jobbat på Kronans Förskola, varav arton år på Torpet!

Jag har fått så mycket beröm och uppmuntrande ord från föräldrarna och oxå många tårar då de fick veta att jag skulle sluta. Jag visste verkligen inte att jag var så omtyckt...det värmde/värmer verkligen i mitt hjärta. Tack alla för fina presenter, kramar och snälla ord

Syrran och jag har tagit flera härliga höstridturer denna månad, alltid lika mysigt

Här är mitt nya fina personalrum i Kyrkans Hus, typ lika stort som hela Torpet ;-)

Mitt kontor, det är här de största utmaningarna är. Beställningar och fakturering görs här inne (jag fattar ingenting) Men annars så tror jag att jag kommer att aptrivas, det är en fantastisk arbetsmiljö med tre gånger så många raster per dag jämfört med då jag jobbade på förskola, det känns då man kommer hem faktiskt...jag är INTE helt slut då jag kommer hem. Förra veckan jobbade jag sexdagars vecka, ändå tyckte jag att jag var mer utvilad då måndagen kom. Jag får gö mackor, dukningar, frukostar, fikavagnar, servera och har varit på flera minnesstunder. Väldigt omväxlande jobb, kul!

Karln min har fixat sommarhagarna med beteshacken, det blev apbra. Tack snälla du...

...vi har även varit på tippen med sopor med karln mins älskade Silverado som faktiskt verkar gå riktigt bra nu (peppar, peppar ta i trä)
Vi har oxå blivit bjudna på födelsedagsmiddag hos mor och far, som alltid var lika mysigt och gott. Shit nu är jag 49 år!!!

1 kommentar :

MoM sa...

Roligt att läsa att du trivs på ditt nya jobb. Tufft gjort av dig att byta arbete efter så många år. Du jobbar ju med helt nya uppgifter nu men det kräver ju också uppassning liksom förut.
Tänk att du har hunnit bli 49 år och jösses vilken fest det kommer att bli nästa år. Hela LD kommer att vara dekorerat med serpentiner, ballonger och en massa annat. Du är väl beredd? Det är vi....
Fina kort har du lagt ut med det är ju förstås inget ovanligt.