lördag 14 januari 2017

Vackert

Alltså hur vackert kan det vara..? Nästan så jag tror att det är finare här på vintern än på sommaren... eller?
Har jobbat en vecka nu, så jag njuter av fulla muggar av helg, ledigt och fint väder. Tyvärr har jag haft en sömnlös natt då jag hade sprängande huvudvärk och ont i nacken inatt, men det har varit bättre idag...

Syrran och jag har varit ute på några underbara ridturer i veckan på riktigt pigga hästar. Det är verkligen avkopplande då man väl kommer upp i sadeln och ut på en ridtur, synd att det ska vara så himla mycket jobb runt omkring... Tiden finns liksom inte riktigt då man jobbar!  :-(

Nästa vecka börjar Tilda (Kimberleys ägare) hos oss på jobbet, det ska bli kul :-)

Rebell är tillbaka i stallet igen. Nova och han verkar ha fattat tycke för varandra, han är bra snygg (jag förstår dig Nova). Love och han går tillsammans i hagen, men Love ser till att hålla sig långt ifrån Rebell...
Nåt aproligt som har hänt är att Loves uppfödare har hört av sig till mig här via bloggen. Så nu har jag mailat henne och hoppas på att få veta lite mera om Love sedan han var bäbis, mm. Himmel vad coolt! Hans mamma Ronja lever, hon är 32 år och hans mormor hade ganska nyligt gått bort, men hon hade blivit 37,5 år... Hoppas att Love får bli riktigt gammal här hemma hos oss han oxå!

1 kommentar :

Urra sa...

Det här med Love är så häftigt. Vilken fin bild på stallet. Just nu har det varit underbart att vara ute och rida. När snön hänger ner från granarna och det är som en allé av snö, så nderbart.