fredag 6 januari 2017

Mycket snö och kallt

Alltså ibland är jag så ide`rik omjag får säga det själv...en hink med vatten en plaststolpe i mitten, lite spadar för att hålla stolpen på plats tills isen har fryst. Så nu har vi en upphängning för elkabeln, trots att man inte får ner stolpen i marken. (Nu får det inte bli töväder bara)
Love är rakad igen, tyvärr blev skären slöa så jag kunde inte göra honom färdig...han ser hemsk ut, stackarn!
Natten till i onsdags kom det massor av snö, så fint!
Igår vaknade vi till -27 grader riktigt kallt kan jag lova, imorse var det -25 grader då jag släppte ut hästarna
Lusen ligger mest framför brasan, han var bara ut och kissade två gånger igår...sedan var det brashäng
Tyra hon var pigg och glad trots kylan. Hela ansiktet och rumpan var rimfrostig. Hon ser ut som en liten gremlins, sötis!
Titta vad vackert snö, sol och Ranch LD!
Dagen avslutades med att mamma och pappa kom på middag, vi hade så mysigt. Nära hem hade dom, då dom är hus och kattvakt hemma hos syrrans.
Efter maten var inte Lusen sen att krypa upp i mammas knä :-)

1 kommentar :

MoM sa...

Grattis! Vad uppfinningsrik du är! Bra början på året, dock alldeles för kallt. Typiskt när vi var kattvakt på 108 att det skulle bli sån kyla. Det var väldigt livligt med lilla Luna emellanåt, hon drog när precis allt som fanns på bordet. Stackars vackra nyårsblomman. Tacka vet jag Lusen som bara slog sig ner i mitt knä framför brasan. Dock är de ju lite skillnad på ålder mellan dem.
Tack också för trevlig samvaro med god mat, dryck och superbra service!