tisdag 17 januari 2017

Loves uppfödare...

...har kommenterat här på bloggen. Jag vart så himla glad, verkligen apkul...nu vet vi både vart Nova och Love kommer ifrån.
Eva-Lott som uppfödaren heter har skickat bilder både på Loves mamma Ronja 32 år och Loves mormor som nyss hade gått bort 37,5 år gammal. Tänk vad kul om Love oxå blir så gammal, då får våra barnbarn träffa honom :-)
Jag klistrar helt enkelt in ett mail från Eva-Lott här:

Hej!!
Åh va kul att jag träffade rätt😉
Tror vi sålde han runt 4-5-års åldern.
Vi lånade först ut han till Sofia Adolfsson i Örebro och sen sålde vi han till Sofia Frilen i Sundsvall. Han var en riktig skönhet som föl och unghäst. Han gick på trav när vi hade han.
Hans mamma har ju också varit travare, gjorde ca 254 starter vilket är mycket. Var väl ingen supertravare, men duglig. Lite för snäll 😉 Hon ville också bli riden på hennes villkor. Passade det inte så reste hon sig. Loves mormor var en riktig bitch. Nästan elak kan man säga och hon va riktigt bra på trav på sin tid. Tyvärr gick Loves mormor bort här i dagarna. Men hon var ju gammal, riktigt gammal 37,5 år.😉

Lite häftigt ändå... pappan till Sofia Frilén (som först köpte honom) är syrrans och min tremänning. Sen köper Malin honom av dom, hon är syrrans fd arbetskamrat, vi blir förälskad i honom och köper honom av Malin. Och hos oss lär han bli kvar! :-)

Här kommer lite bilder:
Loves mormor och hans mamma Ronja

Mamma Ronja

Love-älsklingen som föl...

...och en till bild på honom. Finaste lilla Love!

Här är han sig väldigt lik, undra hur gammal han var här?

4 kommentarer :

Urra sa...

Det är verkligen häftigt att Loves uppfödare hittade till din blogg.

MoM sa...

Vad kul att få kontakt med Loves uppfödare. Sedan att få se honom som föl, urhäftigt. Han är sig lik, lite rundare om magen dock. Ingen risk att inte Love blir kvar på LD om jag förstår rätt.

Linda/Tindra sa...

Å här kommer en kommentar från Loves pappas uppfödare/ägare.

Linda heter jag och jag har fortfarande min älskade Magics Fritz i livet, 27år gammal. Fritte är en riktig gentleman som är lika snäll mot andra hästar som mot människor och stallkatten. Han tävlade ponnytrav som ung och har tävlats en del i bruks. Som 25-åring debuterade han i agility och slutade på en 3:e plats totalt. Han visade på att åldern har mindre betydelse och att även gamla hästar kan lära sig något nytt! En fantastisk herre som charmar allt och alla, vart han än går.

Jättekul att läsa om hans bebis som blivit stor :)

Urra sa...

Jag tror vi får ta en resa neröver och hälsa på Loves föräldrar (om vi är välkomna)