fredag 11 november 2016

Mycket snö

Det har varit några väldigt snöiga dagar, men det rör inte Love ett dugg. Han ser ut att trivas nu då han får vara i "lillskogen" på dagarna

Nova har det lite jobbigt nu när hon har Love som är på henne, stegrar och sparkar!

Dixie blir väldigt glad då de får hö, hon får bara ca 6,5 kg hö/dag, veterinärens order

Jag har varit sjuk hela veckan, apförkyld. Vilket såklart har gjort att jag ätit alldeles för mycket sötsaker, skulle oxå behöva någon som portionerar ut det jag ska äta... Tog denna bild från köksfönstret, så fint. Det brukar vara väldigt trist i november mörkt och hårt...men se så fint det är i år!

Nova har fått kraniosakral-behandling av Maja igen. Denna gången hände det verkligen något! Maja kände som vanligt av Novas mage, tarmar och njuren. Och mot slutet kände hon något som hon aldrig känt förut. atlaskotan.  När det släppte flög Novas huvud rakt upp och så stampade hon med framhovarna, sedan frustade hon och gäspade massor.

Sötaste lilla Tyra och jag önskar alla en trevlig helg!

2 kommentarer :

Urra sa...

Nu har jag hört att det regnar hemma idag, fy oxå. Du är på gång igen och jobbar för fullt, ta det lugnt bara.

Karln din sa...

Vi måste ju ha världens finaste djur vi! ;-)