lördag 26 november 2016

Knappt nå snö

Ja, då var snön nästan borta då, så himla aptrist. Men livet går vidare ändå, har faktiskt haft en vecka på jobbet då allt känts helt okej. Kanske ändå att det är höstarna som är "jobbiga" för mig och gör att jag vill byta jobb??? Vem vet, vem vet...inte jag vet i allafall!

Men nu är det en härlig helg att se fram emot :-)
Den började på bästa sätt i nya fåtöljen med finaste Lusen i knä, medan Sweden international show visades på TVn

Idag hade jag sovmorgon då syrran skulle ta ut hästarna, men vem kan sova då det är helg...inte jag (vill ha ut så många vakna timmar jag bara kan av helgen). Så ut till kanin och hästar och ropa in katten. Sedan fixa lite morgonmys med en brasa och gott kaffe. Bra början på helgen alltså!
Hästarna mår för övrigt bra, vi har börjat trava igång dom lite smått och nu är det nog dags att börja jobba dom lite mera kan jag nog tycka. Lilly är hos Jessica i Karlstad, så vi har tagit lite hjälp av Maja (Loves skötare), hon fixar uteritter på Dixie bra. Sedan har vi Karin och Åsa som rider hästarna en dag i veckan. Jag tycker att det funkar bra nu, hästarna vilar två dagar i veckan så jag rider två vardagar och så båda dagarna på helgen, det är alldeles lagomt. Nu hinner jag med att städa och fixa i hemmet oxå.
Det är väl Love det är lite tråkigt för just nu, då han inte har några skor. Det är för halt överallt så han kan bara gå mellan stallet och hagen, men Maja är här, borstar och pysslar om honom. Förhoppningsvis så kan han gå till paddocken idag nu när det har tinat ganska mycket.

Isen har inte bara ställt till det för Love utan för mammi oxå. Hon har halkat och fått en spricka i foten, så nu är hon gipsad och går med kryckor. Stackars henne, hon som älskar julhandel och allt pyssel inför julen, blir inte mycket av det nu inte. Mamma, det är bara att säga till om du vill komma hit och umgås, kram.

Nu är solen på väg upp bakom träden, så fint. Trevlig helg alla!

1 kommentar :

MoM sa...

Vad härligt att du landat och jobbet inte är alltför bedrövligt. Inget kul att bli sjuk men en veckas sjukledighet har gjort dig gott.
Hästarna har det bra där på LD med mycket ompyssling. Love hoppas jag kan få skor nästa gång hovslagare kommer.
Ha nu en supermysig helg.