lördag 15 oktober 2016

Två veckor

Ja, då har två veckor gått sedan förra inlägget igen. Hästarna vilar fortfarande och jag måste erkänna att det är ganska så skönt med ett riduppehåll. Nästan så att jag skulle kunna vara utan häst...eler kanske inte!!! Syrran kan hyra ut stallplatser så kan jag va i stallet och fixa och dona och kanske få rida någon häst då och då. Men Novis kommer jag nog aldrig att vilja sälja.

Veckorna har sett lite annorlunda ut nu då man inte ska rida. Har varit på Birsta ett par gånger, både med karln min och med dotra. Karln min och jag har varit och beställt en fåtölj som vi ska ha vid brasan. Lilly och jag har varit och shopat stövlar. Sedan har jag hunnit med att varit hos frissan och klippt håret.

Jag har snart putsat alla fönster på utsidan här hemma, kört grästrimmern och fort bort en massa gammelgräs. Vi har fått mycket hästgrejer tvättade, sadlarna är smorda och imorgon ska jag nog smörja tränsen.

Vinterhagen har snart inga träd kvar, då dom har varit och tagit ner alla som var ruttna...men det blev väldigt bra. Så nu måste vi slå ner några nya stolp och sätta upp tråden igen.

Det är apfint på ranchen nu då Henke har slagit ner allt gammelgräs överallt, det ser liksom större ut!

Inhyrningen i stallet Lina är verkligen apbra, kul när allt funkar så himla bra. Bara det att hon åker hit varje dag och ger hästarna lunch är ju värt så himla mycket, tack Lina!

På torsdag kommer veterinären igen, håll tummarna att hästarna är friska!

2 kommentarer :

Urra sa...

Håller med om att det är skönt när hästarna vilar. Samtidigt hoppas jag självklart att dom är bra när veterinären kommer.

MoM sa...

Skulle vilja se dig vara hästfri alla år framöver. Vill du bli knäpp, eller? Förresten kommer inte pengarna att räcka till för då måste du åka till Birsta och shoppa istället. Inget svårt val om jag känner dig rätt.
Håller tummar och tår att hästarna är friska när veterinärer kommer. Fina Novis och Dixie vill bli ridna så det så.
Undrar förresten om du valt fel yrke. När man läser dina önskemål om att ta hand om hästar och stall, då undrar man om du inte ska förhandla med "stallägarn" om en anställning.