lördag 10 september 2016

Mamma kör Love mm

Alltså förra lördagen vilken underbar dag!!! Mamma, syrran, Maja (Loves skötare), jag och hästarna var ute på en långtur, nästan en mil blev det. Älskade mamma på drygt 70 år körde häst för första gången! Jag måste bara lägga in flera bilder som får tala för sig själv...






Love var svettig och nöjd efter långturen
I torsdags var dotra och jag ut på en underbar ridtur i ett fantastiskt septemberväder! Jag älskar verkligen septembermånad... Hästarna var oxå glada och nöjda...enda tills Love vägrade att gå nå längre. Där satt jag barbacka på Nova och kom mig inte för att stanna henne, så det hela slutade med att Love lyckades dra av mig från Nova och jag damp i backen, morr!!! Det hela gick bra, jag blev lite ömslagen på låret och armen. Love har en viss förmåga att "få mig på fall", det är andra gången han lyckas få mig att ramla i slowmotion. Förra gången puttade han omkull mig i vattnet!

Så på torsdagkväll fick jag baka avramlingstårta, morr igen!!!
Nu ska jag köra igång med helgsysslorna, ha en trevlig helg alla!
Imorgon får stallet en ny inhyrning, spännande och mer jobb igen!

2 kommentarer :

MoM sa...

Vilka underbara bilder du har tagit! Speciellt på den gråhåriga kusken bakom tömmarna............ Jaha Love har alltså fått dig på fall igen, han har charm den där ponnyn. Hoppas att tårtan smakade lika god som den såg ut. När bakade du senast?

Urra sa...

Härliga bilder, förra lördagen var verkligen bra. Den här lördagen har varit mindre bra, migrän.
Ska bli kul med en ny häst och ryttare i stallet.