lördag 3 september 2016

Ännu en månad har gått

Igår var det två år sedan mamma åkte till Tyskland för att göra canceroperationen. Det var en fruktansvärd tuff tid... Men nu är hon frisk förutom tarmproblem som uppstått då de fick ta bort stora delar av tarmen. Härligt och apbra kämpat mammi!!!

Vi har firat pappa som fyllt 75 år. Grattis fina pappi!!!

Här är Lilly med sin flickvän Jessica och badar i stugan. Fin bild, eller hur! Så kul att du hittad kärleken din, Lilly!

Vi har haft en dag med storm, hela vår möbel blåste iväg från altanen...

...och flera träd rasade igen :-(

Vi har fått en övergång till ena sommarhagen, apbra!

Stallet är städat...vilket slitgöra!
Nova, hur är det med henne då? Nja, sisådär... Vi har kommit igång och tränat, det har blivit mycket markarbete med bommar för vår nya tränare Maria. Känns som att det passar Nova bra, då det behöver hända mycket eftersom hon är så bekväm och lätt slöar till. Men de sista gångerna har hon inte känts fräsch, stel och stapplig har hon varit. Helst i höger varv. Vi har haft hit Anders, massör och kiropraktiker. Han sa något om att Nova var sned eller nåt...Ulrika, kan du skriva en kommentar vad det var han sa, tack? Vi har även tagit träckprov och Nova hade mask igen, precis som hon har haft de senaste gångerna...575 EPG. Vi har nu tagit det lugnt med henne i en vecka och varit ute och promenerat (väldigt bra för mig). Ska väl snart börja och sätta igång henne igen, hon är väldigt rund om magen. Hästarna går fortfarande ute dygnet runt, det är så skönt!

Love, då? Han har det bra, Maja tar hand om honom på bästa sätt. Tyvärr är hon bara här två dagar i veckan, han skulle behöva någon mer som är här och pysslar med honom. Han ser ut att stormtrivas nu då vi är ute och går med de andra två för då får han oxå följa med. Han tar alltid täten och småtravar med öronen framåt!

Dixie, hon har blivit aprund om magen, det blir hon alltid då vi börjar stödfodra med hö...men nu har tränare, veterinär och hovis sagt till oss att vi inte alls behöver stödfodra våra hästar ännu. Syrran har oxå tränat för Maria, det har/är lite frustrerande för syrran nu då vi har bytt så mellan så många tränare, alla säger olika om hur Dixie ska ridas. Men jag tycker att i det stora hela så har dom gått framåt otroligt mycket. Jag tycker att det ser ut som ett helt annat ekipage än för ett år sedan! Dixie var maskfri även denna gången. Däremot har vi varit till Wolmstaklinik och träffat veterinär Gun med henne då hon har fått hosta. Det visade sig att det är allergi/astma, så nu medicinerar vi henne morgon och kväll. Så hon skrittas bara hon oxå. Ulrika, är det något jag har missat angående hästarna?
Jag, har lite problem med kroppen kan jag lova... Fruktansvärt ont på insidan av knäna och höger sida av axel och skuldra och en himla massa vätska i kroppen. Går nu och får massage och KS-behandlingar så förhoppningsvis ska jag slippa smärtan snart. Och som vanligt då man har börjat jobba så har dygnet alldeles för få timmar :-( På jobbet kan jag inte direkt påstå att ja trivs...det är alldeles för mycket administrativt arbete, jag vill vara med barnen! Jag har faktiskt börjat ifrågasätta lite då det inte finns en chans att vi ska hinna med allt som vi ska göra!!!

2 kommentarer :

Urra sa...

Vad Anders sa om Nova är att hon är sned över länder, höften. På höger sida är höftknölen längre ner än på vänster. Han surrade om så mycket annat så jag missade tyvärr en del som han sa om hästarna.
Du har berättat väldigt bra om hästarna så jag tror inte du har glömt något.
Jag kan däremot berätta för dina läsare att du jobbar som bara den i stallet. Du har gjort det mesta av städningen så vi har världens bästa hyresgäst ��

MoM sa...

Vi är inte så förvånad över din onda kropp. Du jobbar och flänger på som bara den. Lekar med de små barnen, matar, byter blöjor och står förmodligen mycket på knäna för att hjälpa de små. Kommer hem och fortsätter på samma vis fast nu med hästarna. Vi vet att du älskar båda sakerna men lite vila och avstressning skadar inte heller.
Som vanligt har du lagt ut superfina bilder. Hästarna ser ut att må prima trots lite skavanker. Vi ses snart så tar vi en härlig skogspromis med hästarna. Love you.