lördag 5 mars 2016

Mars

Ja då var vi inne i mars månad, shit vad fort det går! Jag har varit hos tant doktorn eftersom min mage inte riktigt är som den borde vara... Jag fick magkatarrmedicin som jag ska äta i fyra veckor, hoppas att det blir bättre efter det! Allt annat var kanon, hjärtat, blodtryck 100/60, lungor och sockervärdet låg på 4,6. Bra nu har man fått en liten hälsokoll!

Finaste Nova har fått sin andra behandling av Maja i år. Hon är sig inte riktigt lik efter syrran och hennes olycka. Hon blir väldigt lätt andfådd och det håller i sig länge. Men hon är mycket gladare och gosig igen. Visst är hon finast vår Nova!!!

Dixie däremot är glad, pigg och orkar hur mycket som helst! Vi har slutat använda hackamore nu, tredelat bett funkar så mycket bättre. Men tyvärr får man plocka med henne typ hela tiden då man rider ute i skogen eftersom hon är så himla pigg... Kimberley orkade inte hänga på Dixie uppför backarna i djupsnön, de kom på efterkälke :-)
Towa, femton år är nu Dixies nya med ryttare, hon ska rida henne en dag i veckan. Nu håller vi tummarna att det ska funka.

Efter dagens härlig ridtur blev jag bjuden på goda köttfärs och skink/ostpiroger av karln min. Så gott och lyxigt!

Är precis hemkommen från gymnastiktävling där min systerdotter Linn var med. Himmel vad duktig hon är, hennes grupp vann, apkul!!

Nu är det middag och myskväll framför TVn som gäller. Trevlig helg alla!

2 kommentarer :

Urra sa...

Bara bra värden, inte illa. Lite värre med magen men förhoppningsvis ska du bli bra nu.

Ulrika sa...

Trevlig helg och lycka till med alla medryttare!