lördag 16 januari 2016

Vad händer?

Det flyter på bra nu med hästarna, vi har medryttare som rider några dagar i veckan och syrran och jag rider runt fyra dagar i veckan alldeles lagom!
Det har varit riktigt kallt i ett par veckor. Så även idag, men väldigt vackert med solen som faktiskt tittar fram. Det är völdigt tomt i kaninburen nu när Dumle är borta. Några grannar har berättat att det är ett lodjur som smyger runt här, så det kan vara den som tagit Dumle :-(

Nova mår bra, tror att hon trivs nu när hon får ha Love för sig själv i hagen. Denna vecka har vi tränat ett par dagar och känns ganska okej faktiskt

Love går mest runt och myser... Men Alva 4 år rider honom ett par dagar i veckan och Maja 13 år kör honom ett par daga i veckan, härligt för honom att bli ompysslad

Dixie och Kimberley fick en höbal insatt i hagen förra onsdagkväll. Igårkväll hade dom spridit ut allt som var kvar. Så karln min och jag har nu delat upp dom i typ tjugo högar, annars trampar dom ner allt! Dixie är hur pigg som helst, hon vet inte riktigt hur fort hon ska kunna ta sig fram då man rider henne! Rejält rund om magen har hon blivit oxå!
Idag ska Josefin (medryttare) åka till NRF och träna för Linnea, jag tror dom ska hoppa, kul! Hoppas att det går bra!

2 kommentarer :

Urra sa...

Hade dom spridit ut allt redan i fredags??? I torsdags samlade jag ihop det som låg på backen och då gissade jag på att det var halva balen kvar. Hmmm

MoM sa...

Kul att du kommit igång med att blogga igen. Vad hästarna har det mysigt på LD.
Dixie o Kimberly använder sin energi till att dra ut allt hö. Kanske de kan dela med sig av sin energi? Skulle behöva lite extra av den varan i den här kylan.