söndag 17 januari 2016

Godmorgon

Ja, då var det söndagsmorgon igen då...denna dag kvar sedan dags för jobb igen! Blir tokig på mig själv, tycker inte att det är nå kul att jobba, men vem har sagt att jobba ska vara kul! Det är ju bara det att den mesta vakna tiden är man på jobbet, hm! Jag älskar fortfarande att vara med barnen, men det är allt annat runtomkring som inte riktigt faller mig i smaken. Jaja, med detta hästintresse så behöver jag pengarna och det är ju bara sjutton år kvar innan pension :-)

Här sitter jag på helgmornarna och njuter av att få bo här med hästarna nedanför backen, får tänka på det när det känns aptråkigt på jobbet!

Så här fint har vi, möblemanget har vi fått av min mor och far! Tanken är att vi ska ha det ute till sommaren, men vi ville testa hur det funkar att ha det inne nu i vinter. Det blev verkligen jättemysigt och man ryms många. Men det är ganska opraktiskt, man måste liksom klättra över varandra om man är flera som sitter och äter. I och för sig har vi i princip aldrig främmande, det är bara jag och karln min so sitter här! Vi får se hur vi gör nästa vinter...om vi behåller denna eller om vi tar in den gamla möbeln.
Det hade gått jättebra för Josefin att hoppa Dixie, så kul! Hon hade tränat för Linnea, hoppas att hon vill åka iväg fler gånger och träna. Det kanske t.o.m kan bli någon liten tävling framöver :-)

1 kommentar :

Mom sa...

Vad fint det är i ditt älsklingsrum. Spelar väl ingen roll om man behöver klättra lite. Får plats med mer mat efter det.
Synd att du tycker jobbet ha blivit så mycket tråkigare men du får väl lattja med barnen ännu mera. Då går sjutton år fort.
Kul att det gick bra för Dixies medryttare när hon tränade. Dixie behöver väl få ut sin energi om jag förstått rätt.