söndag 7 juni 2015

Bloggdax

Nu är det ett tag sedan jag bloggade igen... Allt är bra, jag har varit väldigt trött en period, vilket har berott på pollenallergin. Det är så skönt när man kommer på vad tröttheten beror på!

Sista WE-träningen på NRF var superrolig, vi avslutade med att rida banan så fort som möjligt. Tävlingsdjävulen kom fram i mig och vi rejsade så sanden sprutade. Nova tyckte det var så roligt så vi tog oss t.o.m över bron. Kerstin dundrade fram på sin fina gula häst hon med, kanske med lite finare stil än Nova och mig. Vi hade så kul!!!

Lilly och jag har varit med på ett par WE-träningar för Gunilla oxå. Det har gått väldigt bra för Dixie och Lilly, kul att se.

Helgkvällarna ser lite annorlunda ut hemma hos oss nu för tiden, det är Wii med dans från 80-talet... Så apkuligt, man kan bara inte sluta dansa. Men jag har insett att jag måste försöka gå ner några kilon, för mina knän pallar inte min aptunga kropp om vi ska dansa på detta vis...

Syrrans man Henke har fixat en ny överlucka till transporten och karln min har målat LD-loggan det blev apbra!

Ett till träd har rasat i hagen. Denna vår har varit så himla kall och blåsig, bläää! Nu vill vi ha lite värme...

En underbar bild på Lilly och Dixie på en av våra ridturer. Varmt och skönt ser det ut, men det blåste som vanligt isvindar...

Men i fredagskväll blev det helt plötsligt riktigt varmt och skönt. Grannarna fick komma över på lite mat och dryck, supermysig kväll. På bilden Lukas, Kristoffer (Lillys kille) och Lilly.

Här är dom på väg på en utryckning, då Kristoffer och Lukas kört fast med Epan i skogen... Cool tjej!

Idag körde vi WE-träning här hemma. Lilly fick tyvärr avsluta med Dixie och rida ut i skogen istället då hon var alldeles för pigg. Linn var med på Love och det gick riktigt, riktigt bra! Nova var apduktig idag vi klarade allt t.o.m bron och den gick hon på med alla hovar!!! Bra byggd bro, kära syster!
Helgen har avslutats på ett väldigt bra sätt, med mina fina kollegor som har varit på besök. Erika som vi firade för att hon fått sin superduper gulliga son Alfred, grattis! Malin som är sjukskriven kom och så Sussi och Eva som jag jobbar med nu, det var så roligt att få träffa alla igen!

Jag känner mig verkligen utvilad efter denna helg :-) Just ja Lilly och jag har varit i stugan med mor och far och städat bort vintern, så nu kan man börja vara där!

1 kommentar :

Urra sa...

Kul med lite bilder och läsning, ska skicka film till dig nåt på dig och Nova när ni red banan. NI var så duktiga.