fredag 19 juni 2015

Pay and Jump

Igår var syrran och Amelie (Loves medryttare) iväg till NRF för att vara med i hoppning, Pay and Jump. Det gick så bra för dom! Linn var med på en ridskoleponny och jag måste säga att hon rider väldigt snyggt!

Nova blir jag lite besviken på, hon vill liksom inte riktigt lyssna på syrran, men höjderna hade hon då inga problem med... Det blir till att fortsätta träna med henne och det är väldigt nyttigt att åka iväg på olika ställen. Ni skulle ha hört Love och Nova, dom verkligen "skrek" när dom inte såg varandra, tokhästarna där!
Här kommer lite filmer på ekipagen:








Kvällen avslutades med att snälla Amelie kom med en midsommarpresent till oss för att hon får rida vår lilla tjuriga älskade Love!!!
Tack Amelie! Denna ska öppnas idag då karln min och jag firar vår nionde bröllopsdag! Glad midsommar på er alla!!!

3 kommentarer :

Urra sa...

Tur att det var två ekipage som visar att Ranch LD faktiskt kan leverera. Jag tyckte nog inte det var så kul, först en massa prestationsångest så jag är nervös sen en stirrig Nova. Grattis på bröllopsdagen.

MoM sa...

Fina filmer som vanligt. Ranch LD gjorde det bra på Nrf. Beundrar Amelie som klarar av er tjuris men hon var tydligen tjurigare än han.
En Urra som är nervös när hon ska hoppa hör verkligen till ovanligheterna. Hon är väl ringrostig förstås.

Anonym sa...

Ååå så fina de är Love o hans ryttare !!
Lugn och fin ryttare :-)