lördag 14 mars 2015

Nova

Har ridit ett pass på Nova för syrran idag, vi har mycket att jobba med. Karln min stod i fönstret och tjuvkikade, han tyckte det såg väldigt konstigt ut (då jämför han med dressyrridning från Stockholm Horse Show).
Dixie har två lösa skor, så syrran kunde inte rida idag. Hoppas att vi får hit hovslagarn lite snabbt.
Linn skulle oxå ha ridit med, men Molly var tyvärr inte helt fräsch i bakdelen.

I veckan hoppade syrran med Nova en kväll. Det gick så bra, Nova tyckte att det var apkul. Brallade, ruskade på huvudet och bjöd rejält mot hindren.
Jag red Dixie för syrran en kväll och jag var faktiskt nöjd :-)

Jag har faktiskt bättrat min sits lite, nu är det skänklarna och sluta att titta ner som jag behöver träna på.

Våren är på väg, minusgrader på nätterna, sol och varmgrader på dagarna. Hästarna lossar hår och skiten i hagarna tinar fram. Det blir några kärror varje vecka som mockas bort, ändå ser det bläkigt ut i hagarna.

Vi har fullt upp på jobbet, två av fyra ordinarie personal är långtidssjukskrivna. Vilket såklart känns, men vi har två bra vikarier. Bla Tilda, Kimberleys ägare, det är kul att jobba med henne, hon blir duktigare och duktigare för varje dag.

Mamma blir piggare och starkare för varje dag, vilket såklart är helt underbart!

Här kommer en film på Nova idag när hon rullade sig i paddocken efter dressyrpasset. Gissa om hon blev skitig...

1 kommentar :

Urra sa...

Även om ni har mkt att jobba med ska du tänka på vart ni befann er när du började. Sen dess har det hänt en hel del, så det så.
Dessutom har vi en egen hovslagare på Ranch LD så nu går Dixie att ridas igen.