söndag 29 mars 2015

Liten sammanfattning

Jag är fortfarande inte pigg efter min dunderförkylning, men jobbade tisdag till fredag förra veckan. Och som alltid då jag blir sjuk får jag astma oxå. Syrran blev oxå sjuk, så Nova har fått vila sedan förra onsdagen och vilar än, men det ser inte ut att gå någon nöd på henne!

Love har det bättre än aldrig förr, Ida har honom två dagar i veckan igen och då blir han körd=lycklig ponny! Amelie rider honom två dagar i veckan och en yngre tjej har honom en dag i veckan. Lillkillen blir väl skött nu alltså, känns bra i Maria-hjärtat!

Dixies medryttare har vi sagt upp, då det varit alldeles för mycket "okontrollerad busridning". Anneli rider henne fortfarande en dag i veckan, ev har hon ett annat ställe som hon ska börja och rida på, där även hennes dotter har möjlighet att rida. Så nu söker vi ny medryttare till Dixie, vi vill ha en som gärna vill träna henne.

Molly åkte hem till sin ägare igår, det blev för mycket för Linn med egen ponny. Så nu går alla våra hästar tillsammans i hagen igen.
På tisdag åker syrrans familj och Lilly till Cayman öarna och blir borta i två veckor. Så då har karln min och jag det vi gör för att hålla ordning på ranchen... Hoppas på att min astma blir bättre så att jag blir piggare och får mera ork!

1 kommentar :

Urra sa...

Ranchen kommer vara välskött när vi kommer hem