söndag 1 mars 2015

Ingen vanlig dag

Idag har det verkligen inte varit en vanlig dag! När vi satt och åt lunch kommenterar jag att stallkatten Lizzi ofta spatserar ovanpå gallertaket på Dumles hage... Och helt plötsligt kommer något jättestort och landar bredvid buren... Jag bara skrek, där sitter den största fågel jag någonsin har sett!!! Katten sprang och försvann ner mot stallet.
Det var denna Kungsörn som landat ca 10 meter från vår ytterdörr. Karln min sprang och hämtade kameran och lyckades få denna bild. Alltså ni skulle ha hört när den lyfte och flög iväg, det lät apmaffigt!
Stackars katten har vi letat efter hela eftermiddagen, det var först efter sex timmar som hon kom smygandes utanför altandörren. Rädd och ynklig var hon...

Sent igårkväll kom dotra hem från England, hon är dyngförkyld, men har haft det superbra!
Syrran och jag har ridit ett dressyrpass på ridplan idag, mestadels i skritt eftersom det är väldigt isigt. Mamma och pappa kom och tittade på :-) Så nu har jag fått lite tips av mamma till nästa träningspass.

Dixie såg väldigt fin ut, jag tror inte att jag har fattat hur skicklig syrran är att rida. En eloge till min skickliga lillasyster!
Vad jag heller inte fattar är, varför Dixie är så sur och grinig när man borstar henne. Det känns inte normalt, något står inte helt rätt till med henne tror jag... men jag vet inte vad?

Inga kommentarer :