fredag 22 augusti 2014

Stallstädning mm

Livet med ranch, djur och jobb rullar på;-) Det får man vara glad och tacksam över... Glad och tacksam är jag oxå över att min astma, efter tre veckor har gett med sig :-)

Min flicka Lilly har nu börjat på gymnasium, naturvetenskaplig linje. Hon är stor nu bäbisen min!
Love har nu blivit utan sin fina medryttare Ida, känns tråkigt. Så nu måste vi försöka att hitta en ny rid/körkamrat till honom. Linn rider honom såklart, men hon hinner inte rida varje dag. Men det finns säkert någon som vill ta hand om honom ett par dagar i veckan.
 
Snyggade till Novis en dag när vi skulle ut på en tur... Men hur tusan ska man få "frisyren" att hålla längre än hundra meter???

Ridplanen är på god väg att bli färdig, det känns spännande!

I eftermiddag har jag skurat hästarnas boxar. Det luktar såpa hela stallet, men tyvärr var det inte lätt att få ren murväggarna...

Nu myskväll med ostkrokar, vin och blogg.
Trevlig helg alla!


2 kommentarer :

MoM sa...

Åh vad du njuter av ditt liv på LD. Allt ser så mysigt ut men stallskurning, njaaa. Fina bilder på både Nova och Love, de är bara bäst. Myskvällen ser helt ok ut (avis).

Urra sa...

Du jobbar och står i, tack så mycket.