söndag 31 augusti 2014

Hö, medryttare, reser bort

Ännu en vecka har gått, jag har som vanligt fullt upp därför blir det lite si sådär med uppdateringar på bloggen... Därför kommer jag nu att skriva sånt som gör att jag kan ha lite uppdatering vad som händer på ranchen och runt hästarna...

Hästarna har nu fått  morgon och kvällshö i två/tre veckor, de går fortfarande ute dygnet runt och kommer att få göra det under hela september.

Syrran och jag ska åka till Tyskland på tisdag och blir borta nästan hela september, min mammi ska göra en bukhinnecanceroperation. Vi har en tuff tid framför oss, så håll tummarna att allt går som det ska och att dom får bort all jä... cancer!!!

Lilly och Linn kommer att ha huvudansvaret för hästarna, men vi har många som är snälla och hjälper till. TACK ALLA!
Det är första gången som jag är ifrån min familj så länge, känns ganska jobbigt faktiskt! Men allt kommer att bli bra och det viktigaste är att det blir bra för mamma!!!

Love har fått en ny medryttare, Amelie. Hon ska rida honom för första gången idag, håll tummarna att han sköter sig! Och ridplanen jobbas det för fullt med, igår paddade karln min den i flera timmar och nu är Henke där och paddar. Kanske är det färdig när vi kommer hem, så spännande!
Ikväll flyttar vi över hästarna till den andra hagen och så ska det köras in en höbal till dom, så blir det lite enklare medan vi är borta.

Imorgon kommer Elin hit och ska provrida Nova, hon kanske ska bli medryttare på Nova en gång i veckan!

Ha det bra alla och va rädd om varandra, njut av det ni har. Och håll alla tummar och tår för min älskade mammi.

1 kommentar :

Bara Mia sa...

Ååå hoppas allt går bra för er i Tyskland !
Hälsa mamsen krya på sig !
Kram å ta hand om er .