torsdag 31 juli 2014

Snart slut på semestern

Lilly, Tove och jag har varit ett par dygn i stugan tillsammans med mor och far. Mycket trevligt!

Vi har med jämna mellanrum åkt till det svala ridhuset för lite träning. Hästarna älskar att få rulla sig efter ett träningspass :-)

Inhandlat stigläder efter att syrran ridit sönder Dixies ;-) och mineralstenar som är gott i värmen.

Vi har lite smått kommit igång med den sista målningen av huset...

Kasa ska tömmas. Det har även börjat jobbats med den blivande paddocken, jippi!

Vi har varit med Nova till PH Vet, hon hade en rörelsestörnig på vänster fram som kom från stelhet i bogen. Så nu ska det masseras och ridas som vanligt.

Det har varit fantastiskt fint väder nästan hela juli-månad, men igår kom det faktiskt lite regn och åska. Tror att hästarna tyckte det var ganska skönt faktiskt...

Love har problem med luftrören och i sommar har det blivit sämre. Så igår när vi var till veterinären med Nova fick vi med oss en örtmedicin som är luftrörsvidgande och rådet att motionera honom mera. Så nu måste vi försöka hinna med "lillen" lite mera, igår longerade jag honom, han tyckte det var apkul!

Imorse var syrran och jag ut på en underbar ridtur i skogen. Vi hittade en ny ridväg igen, så kul!

Idag har hästarna fått byta hage igen, shit vad gräset tar slut fort... Nu har vi snart inte så mycket mera att erbjuda dom :-( Tjejerna går som vanligt tillsammans, medan...

...Love går själv en bit ifrån de andra!

Ikväll har dotra, karln min och jag varit in till stora staden, Sundsvall och ätit en fantastiskt god middag på Stekhuset, mumsfillibabba!
Imorgon är det fredag, sedan en vanlig helg...och på måndag börjar vi jobba igen, suck, stön, pust! Men jag har haft en fantastisk skön semester här hemma på LD, tack för det :-)

1 kommentar :

Urra sa...

Härliga bilder från din semester