söndag 29 juli 2012

Hagbygge

Tror att det har varit sommarens varmaste dag idag i Sundsvall! Och vad gör jag då, jo sticker och bygger en apstor hage tillsammans med syrran och snällaste Henke!!! Han röjde en jävla massa sly så att vi skulle kunna dra tråd. Vi hade trott att vi skulle slippa sånt när vi hyrde in hästarna och betalade fullt pris hela sommaren, fast hästarna går på bete. Men vi måste ha missförstått detta, så det är bara att betala och jobba på... Huvudsaken att hästarna har det bra!


Men nu är det gjort, de två prickarna är Henke och jag... Snart är förhoppningsvis denna mark syrrans och Henkes! Då får jag jobba för dom;-)

Jag har verkligen ingen kondis, blev totalt slut efter detta tretimmarspass...

Syrran, Linn och Henke motionerade Nova och Love på förmiddagen, medan jag tog bort sjukhagarna...

Angelica, Mistrals ägare kom på eftermiddagen för att säga farväl till honom, fy vad hemskt!
Jag tycker att det är fruktansvärt hemskt och jobbigt med det som har hänt honom! Men vad har hänt med mig? Jag brukar gråta för minsta lilla grej, men nu kommer inget... Jag bara fungerar hela dagarna, som en robot. Men nätterna är hemska, den ena drömmen är värre än den andra. Ja, ja det är kanske mitt sätt att bearbeta det hemska som har hänt :-( USCHA!

1 kommentar :

Urra sa...

Vi verkar ha bytt av varann. Jag grinar för minsta lilla, förr kunde jag inte grina. Idag började jag när jag fick sms från Angelica att hon ville komma och säga farväl till Missen. Så fort jag träffar eller tänker på Missen så tränger tårarna på. Fast det är ganska skönt ändå, för jag sover nästan hela nätterna utan jobbiga drömmar.