onsdag 4 juli 2012

Film från dressyren


Ja, så här såg det ut...

Jag tyckte att Nova skötte sig bra, med tanke på att hon inte är van att komma ut på nya platser. Dessutom var hon brunstig, vilket innebär att hon "älskar" alla hästar och blir fjantigare än vanligt... Hon gnäggade typ hela tiden och allt runtomkring var väldigt farligt!

Vad jag blir besviken på är att jag aldrig kan få henne att gå stadigt i form, hon slår sig fri hela tiden. Och så detta gapande hela tiden, jag är inte hård i handen, vi har ett milt tvådelat bett och tänderna är nyraspade... Tränarna säger att hon gapar när hon vill komma undan, när hon inte jobbar med bakdelen...men igår upptäckte jag att när hon bara stod stilla (jag satt inte på), så höll hon oxå på att greja och gapa med munnen, hm?

Sedan har vi min ridning då... Jag fattar inte hur jag sitter! Skänklarna alldeles för långt bak, storrumpan rakt ut och värsta ryggsvankningen... Kanske inte konstigt att hästen inte gör bättre ifrån sig. Det är inte lätt det här med ridning!!!

1 kommentar :

MoM sa...

B1:an var väl braom man tänker på hur mycket ni har tränat.