tisdag 28 juni 2011

Härlig ponny


Idag har jag ridit Acke, en riktigt härlig och supersnäll ponny.
Jag kommer att känna mig trygg om Lilly börjar rida honom. Nova däremot var superpigg idag, vi kom och travade så blev hon "rädd" för något och slängde sig åt sidan. Jag överdriver inte, men syrran måste ha varit en halvmeter ovanför sadeln. Men på något sätt lyckades hon hålla sig kvar, vilket var tur annars hade hon ramlat nerför ett stup...


Här står killarna och väntar på Nova...

Syrran tog en extra tur med henne eftersom hon var så pigg. Jag red hem Acke för han var ganska andfådd och genomblöt av svett. Troligtvis har han ingen superkondis och dessutom är det nog närmare 30°, egentligen lite för varmt för att rida.

Imorgon ska syrran, Lilly och jag rida på dan, lär ju vara ännu varmare då, pust!!!

2 kommentarer :

Urra sa...

Ja, det är tur jag har superbalans ibland. Hade inte varit roligt att ramla utför där.

Vinnarskalle sa...

Med "stup" menar du ett stup, eller menar du ett dike..?

;-)