måndag 7 maj 2012

Mistral rids idag


På väg tillbaka till stallet efter en timmes ridtur, gud vad härligt med vatten...

Idag har vi fått känna på vardagen i det nya stallet och det kändes faktiskt bättre än vad jag trodde att det skulle göra... Jag var hemifrån i två timmar och fyrtio minuter, så lång tid tog det alltid i gamla stallet oxå. Så det kändes bra, jag hade räknat med att allt skulle ta mycket längre tid nu! Fel av mig!!!

Syrran red Mistral idag efter att han fått vila helt i elva dagar. Hon skrittade honom bara, han såg så glad ut av att få följa med. Nova hade inte en chans att hänga med honom i skritten :-)
Han var precis som runt gamla stallet, det var som att han alltid gått på dessa ridvägar, trots att det var första gången. Inte ett dugg fjantig, Nova var oxå lugn idag.

Jag är såå lycklig över ridvägarna, dom har bra underlag och verkar vara oändliga. En till sak som känns positivt är, att dom får vara ute i hagarna så många timmar. Vi hade ridit färdigt halvnio ikväll och då släppte vi ut hästarna. Jag vet inte hur länge på kvällen dom är ute, men mycket längre än i gamla stallet. Och dom får gå ut, ett par timmar tidigare nu, det känns super!

2 kommentarer :

MoM sa...

Positiva tongångar, härligt.

Kerstin sa...

Toppen!! Har nog missat vad Mistral varit dålig för??