lördag 26 maj 2012

En livsstil...

...är det när man har mera än en häst. Man hinner inte så mycket mera än att ta hand om djuren, vilket jag inte direkt har något emot. Men jag känner mig lite egoistisk, ibland känns det som att hästarna kommer före familjen. Jag känner mig ofta väldigt kluven angående detta...

Hur som haver, denna dagen har i stort ägnats åt hästarna! Jag vaknade tidigt och kunde inte somna om. For till stallet tillsammans med syrran...

...där blev Nova och jag trimmade i ett dressyrpass, som jag faktiskt är nöjd med. I alla fall skritt och travarbetet.

Sedan hem åt lunch, ner och hämtade Lilly på stan och sedan tillbaka till stallet med syrran igen!


Jag tycker att vi har fixat det riktigt bra för Mistral. Han får gå ute dygnet runt, på dagarna i en liten sjukhage i en skogsdunge och på nätterna ska han få vara i detta skjul. Lilla, lilla Mistral vi försöker att ge honom en så dräglig tid vi bara kan...


Love och Nova har det hur bra som helst. Nova verkar stormtrivas i det nya stallet, hon ser utt att vara så tillfreds... (Vid den bortre skogsdungen hoppas vi att vårat hus står nästa sommar! VILL, VILL, VILL)!

Här finns en snutt från ridningen:

2 kommentarer :

Urra sa...

Bara vi får komma till LD så skaffar Jörgen en travare så då kan ni vara tillsammans jämt :-)

MoM sa...

Hm, det där med travare. Hur var det kommentaren löd häromdagen? STOPPA MIG.