torsdag 24 november 2011

KranioSakral-behandling


Vår "guru" Maja och Nova...

Tycker att det här med KS-behandling är ganska fantastiskt, när jag ser hur hästen reagerar... Hur Nova beter sig under tiden hon får sin stund med Maja är, ja jag vet inte vad jag ska säga, men det är coolt i alla fall. Sedan tror jag att Maja har något extra.
Nova mådde inte så bra i magen, tarmarna eller lungorna, hon hade mycket oro och oxå lite saknad och sorg. Så nu har hon fått homopatmedecin, Selicia som Nova själv sa att hon behövde (hm jag fattar verkligen ingenting)!
Maja hade en massa piller burkar i fickan, hon tog upp dom en efter en, medan hon hade den andra handen på någon punkt på Novas kors. En pillerburk sa Nova JA till och några andra var ok. Så jag fick se pillerburken som Nova sa JA till, sedan testade Maja igen med "ja-burken" och "ok-burkarna", utan att Maja visste vilken burk som var vem. Än en gång sa Nova JA till Selican, så Maja frågade mig om det var denna burken som hon hade sagt JA till första gången. Vilket det ju var, så nu ska Nova få tio piller om dan i en vecka.

Ska bli intressant att se om hon slutar att sura när vi borstar henne på vänster bog och om hon slutar att sura när vi drar åt sadelgjorden. Detta har hon gjort i ett par tre veckor nu. Och så har hon aldrig varit förrut.
Nova verkar vara en bekymrad tjej som tar på sig våra negativa känslor (som stress mm), dessutom har hon en saknad/sorg efter någon, enligt Maja.
Det har ju varit ett par hästar som har kommit och försvunnit i flocken det sista halvåret, troligtvis blir Nova påverkad av detta. Ja, ja vi får se hur det blir... Snart kanske ännu en ponny kommer att kliva in i våran lilla häst-flock!!!

1 kommentar :

Kerstin sa...

Hoppas ni hittar en riktigt bra ponny.