lördag 23 juli 2011

Nu får det bära eller brista...

...jag har fått NOG!!!
Följde med syrran till stallet idag, hon skulle rida Nova. Då bara kände jag att jag måste prova att rida, det får gå som det går med ryggen. Det värsta som kan hända är att den blir ännu sämre , jag har ju ändå inget liv som det är nu;-)
Sagt och gjort jag klev upp på hästen försiktigt med hjälp av pallen. Sedan tog Nova och jag några varv runt travbanan i alla gångarter. Det gick bra, jag tror inte att jag blev nå sämre. Det värker lite mera i vänstra höften, men inte värre än så. Nova kändes mjuk och smidig, men ganska slö...
Nu ska jag sträcka ut ryggen, göra några smidighetsövningar och smörja in ryggen med liniment, sedan är det bara att hålla tummarna på att jag inte blir sämre...


Nova är inte död, men helt slut av värmen och alla flygfän...

Det är så typiskt, vi tog hästarna till stallet för att det såg ut att bli mycket regn. Men det har endast kommit några skurar... Hästarna har det förstås lika bra i hagarna runt stallet som på betet, men det blir mera jobb för oss och dyrare. Dom ska in och ut morgon och kväll, oxå måste det mockas och betalas en slant till stallägarn...

Inga kommentarer :