tisdag 30 april 2019

Jobbet

Pratade med Tilda (Kimberleys ägare) häromdagen, hon saknade mina blogginlägg.
Det gör nog jag oxå...men vart tusan ska jag börja?

Jag börjar med jobbsituationen som kommer att ändras imorgon igen!

Det har gått bra att vara vaktmästare i Kyrkans Hus. Jag har även jobbat i Skönsmons Kyrka varannan helg, det har varit riktigt roligt faktiskt. Har även varit i GA Kyrkan på vardagar ibland, det har varit en utmaning kan jag lova. Men allt har varit roligt!

För några månade sedan sökte jag jobb i Granlo Kyrka, det fick jag tyvärr inte. Men intervju var jag på och det är verkligen bra träning, så himla nervöst bara...

För drygt en månad sedan blev jag uppringd av Selångers Pilgrimscenter de undrade om jag var intresserad av att komma på intervju. Shit vad nervös jag blev! Men jag fick jobbet och där börjar jag imorgon! Det är ett fik och lunchställe och så finns det konferenssalar. Jag ska servera, baka och laga mat, samt ha hand om konferenssalarna. Det blir spännande det här!

Tyvärr har jag legat i feber i elva dygn och nu har jag blivit förkyld dessutom... Febern släppte för ett par dygn sedan, så det känns tufft att börja nytt jobb då man inte är helt pigg! Men jag får hålla ihop på jobbet, sedan är det väl bara och slänga sig i soffan då jag kommer hem...

Känns ändå jättetrist att lämna Sundsvalls församling, då jag har trivts väldigt, väldigt bra där. Och fatta vad mycket jag har lärt mig, jag är ju t.o.m nästan kyrklig nu!!! Vem kunde tro det?

Detta är min arbetsplats, vid mixerbordet i Skönsmons Kyrka

Mixerbordet i stora GA Kyrkan

Uppsägning från vikariatet i Sundsvalls församling och anställningsbevis i Selångers församling

Jag gjorde en fruktkorg som tack för den här tiden i Sundsvalls församling
Nu är tanken att jag även ska göra ett blogginlägg om hästarna och livet på ranchen... Ska försöka få till det så fort jag kan!

Håll tummarna för mig på mitt nya jobb imorgon, första maj!!!

1 kommentar :

MoM sa...

Grattis till nya jobbet! Det kommer att gå galant. Skönt att du äntligen blev av med febern. Konstigt var det med så hög feber länge och förkylningen kommer efter att febern släppte. Vilken vacker fruktkorg dina fd arbetskompisar får ta del av. De är de säkert värda. Nu håller vi tummarna för att du ska trivas lika bra på det nya jobbet som det förra. Lycka till❤️❤️❤️