onsdag 6 juni 2018

Maj

Det är alldeles för sällan att skriva bloggen en gång per månad. Jag mister ju liksom känslan för det som har hänt då jag ska skriva...

I början av denna månad var det så här mycket snö kvar, sedan sa det bara tjopp så kom värmen och snön försvann. Så skönt!

Underbart att kunna i rida i skogen igen :-) Trots det har jag så svårt att ta mig ut på ridturer, är liksom inte nå sugen (tror jag håller på att bli lat). Väl i sadeln så är det fortfarande bland det bästa som finns att göra!

Lilly fick låna Dennis en dag så vi fick rida ut på tur, så himla mysigt!

Hästarna har fått flytta runt och vant sig vid gräset för att så småningom kunna vara ute dygnet runt

Här går Rossi, nya lilla ponnyn och mumsar lite gräs

Love tyckte gräset va grönare på utsidan så valde att gå på fel sida av stängslet... Lägg märke till Lusen i vänstra hörnet :-)

Heliåsavslutning, Lukas var så himla duktig...stor applåd till dig! Linn sjöng i kören, heja dig!

Mina älskade föräldrar på besök, Urra bjöd på grillat hemma hos oss (eller hur det vart). Tyvärr har mamma börjat få cellgiftsbehandling igen, jäkla helvetes cancerskit! Pappa måste ha nåt bälte på sig då han har stora problem med ett navelbråck. Dom börjar bli till åren våra föräldrar (känns inte så bra)

Tyra har haft det jobbigt i det varma majvädret. Men hon tyckte det var väldigt kul då hästarna gick precis utanför hennes bur. Hon har även varit in till Arken Zoo och fått klorna klippta, hon skötte sig exemplariskt.

Hit brukar jag gå på lunchrasten och njuta av sol, luft och värme. Fint!
Agnetha min kollega har varit sjukskriven, så jag har fått tagit ett större ansvar och fått fler och nya uppgifter. Samtidigt som jag håller på att lära mig vaktmästaryrket...så det har varit en ganska tuff månad. Men helt klart är att man klarar av mer än vad man tror.

Love har fått en rejäl böld efter att vi släppt ihop honom med Rossi, troligtvis en spark.

Love får gå i egen hage tills vi kollat upp honom hos veterinären

5 maj flyttade Dixie och Maja till ett annat stall. Du är saknad av oss alla Maja!

19 maj kom Rossi tre år, Matildas lilla projektponny. Så söt och trevlig att hantera. Välkomna till Ranch LD. Nova, Love och han går tillsammans i en sommarhage nu.
Som vanligt tycker jag att fritiden har alldeles för få timmar, jag behöver fler timmar till icke arbetstid! Det är ju så mycket man vill och måste göra när man kommer hem från jobbet.

Lilly och Jessica har flyttat hem till Jessicas familj i Karlstad, sedan till hösten ska dom flytta till Gävle där Lilly ska plugga.

Fina lilla moster Britt har somnat in så vi har varit på ännu en till begravning. Så jäkla jobbigt...

Nu blickar vi framåt, håller tummarna för att pappa ska få operera naveln och att mamma får må skapligt av sin behandling och att den tar bort den där cancern!!! Justja mamma har även råkat ut för tarmvred under denna månad, stackars mammi. Måste göra så himla ont.

Kanske, kanske, kanske så blir det ett blogginlägg innan juni månad går över till juli. Vore lite kul att få till nå blogginlägg lite oftigare :-)

1 kommentar :

MoM sa...

Håller inte med om att du blivit lat. Tänk dig att vid 50 års ålder och efter 30 år på samma arbetsplats, byta jobb. Lära sig nya saker som du aldrig tidigare pysslat med, nästan bara umgås med vuxna som tidigare nästan bara bestått av barn. Kanske inte så konstigt att fokus ligger åt ett annat håll än ridning. Du har gjort det så fantastiskt bra👏. Snart är du inne i dina nya jobb ( alltså inte bara ett) och då blir det dags för Novis. Återhämtning brukar man också kalla det.
Love höll på att skrämma livet ur oss när han totalt tappade andan. Shit vad hemskt det var. Kungen får det absolut inte hända nåt med. Fina Rossi har ni fått som stallgäst också, han kommer att bli superstilig. Synd bara att Maja o Dixie måste lämna, saknar dem. Hoppas de har det superbra på nya stället. Maja minns jag så väl från tiden hon började rida Love. Åh vilken duktig liten tjej, alltid glad o pigg😀.