onsdag 13 juli 2016

Onsdag

Det blev en jätterolig träning för Maria igår. Hon använde sig både av bommar och koner, det var alla gångarter inom ett varv på fyrkanten. Så bra och lärorikt, man fick aldrig slappa till sig. Det passade bekväma Nova och mig väldigt bra, vi var tvungna att var skärpta hela tiden! Och det gav resultatet, jag var riktigt riktigtnöjd efter ridpasset, som varade i över en timme, svettigt kan jag lova! Syrran tyckte oxå att det var roligt och lärorikt. Jag tyckte att Maria var väldigt uppmärksam, bla funderade hon lite över varför Nova gapar och grejar som hon gör...kanske får vi ordning på detta oxå nu när vi har en tränare som funderar lite över detta. Dessutom fick vi tips på träningsupplägg för oss och hästarna, apkul! Nu är vi på banan igen!!!
Karln min och jag var även och besiktade syrrans bil igår, den gick igenom såklart! Tanken är att vi ska köpa den då dom köper nya bilar :-)

Imorse skjutsade vi Lilly till tåget i Hudiksvall, hon ska till sin tjej i Karlstad...

...karln min och jag passade på att gå in på Albert&Herbert, det blev lite småjox!

När vi kom hem var alla hästarna försvunnen, jag kunde inte hitta dom och inte kom dom då jag ropade heller. Men dom stod och hade det skönt vid barnens koja :-) 

Minna har ridit Nova idag och mamman Anneli promenerade med Love. Allt hade gått bra, kul med hästar som sköter sig! Själv har jag ridit Dixie barbacka idag (Lilly, jag hade säkerhetsvästen på mig) och det gick bra det med :-)

2 kommentarer :

MoM sa...

Kul att ni hittat en ny tränare som ni är nöjda med. Hoppas att ni kommer underfund med varför Nova gapar som hon gör.
Oj vad Minna ser liten ut på Nova. Hoppas att det funkade bra för henne ändå.
Grattis till att ha handlat bil. Det blir Lexus framöver alltså. Det tror vi blir utmärkt.

Urra sa...

Jag hoppas vi får till det med Lexusen