tisdag 12 juli 2016

Andra semesterveckan

Ja, då är jag inne på andra semesterveckan, nu har även karln min semester!
Hade en fantastisk bra första vecka, med ridning, oljade padockstaketet, målade hinderbommar som blev väldigt klatschiga (nästan så att jag blev hoppsugen), har även bara tagit det lugnt solat och vilat.

Denna vecka lär bli lite annorlunda...ja rida ska jag ju göra, men ska väl även försöka hitta på något med karln min.
Lilly har varit hemma i en vecka efter att ha varit i Karlstad och imorgon åker hon dit igen. Ser inte mycket av henne nu inte :-(

I söndags efter att Bengtssons, mor och far varit här på mat tog syrran och jag med oss hästarna till ridhuset för ett träningspass. Både syrran och jag var nöjda med hästarna, då är det kul!
I lördags var vi ner på Pridefestivalen, detta band spelade väldigt bra musik. Annars var det väl inte så mycket att se, vi åt mat, tog en öl och köpte glass. Gjorde av med en massa pengar alltså!

Bilen gick igenom besiktningen igår, det firade vi med lunch på Sibylla! Idag ska vi besikta syrrans Lexus, hoppas att även den går igenom...eftersom vi ska köpa den av dom.

Nova och jag tog en tur och klättrade i sandtaget igår. Denna backe är ganska lång och brant, vilket inte syns på bilden. Hon tyckte det var jobbigt, men på hemvägen var hon piggare än aldrig förr :-)

Idag är det småregnet, men en kärra skit kan man ju mocka i alla fall. Vill liksom inte ha hästskit mellan husen, både för att det inte ska lukta och det vore ju tråkigt att kliva i en hög när vi går över till grannarna.

Sedan en vecka tillbaka har vi börjat stödfodra hästarna, eftersom de har väldigt lite gräs i hagen nu.
Ikväll ska vi testa en ny tränare, Maria från Sjöglimma gård. Vi får väl se hur det känns.

Förövrigt är väl allt okej, men jag har kommit i klimakteriet, vilket är apjobbigt!!! Svettas som en tok, kan inte sova och är känslomässigt lite överkänslig typ. Men det är väl inte mycket att göra utan bara försöka stå ut :-( Har även ont i knäna och benen, är väldigt stel i kroppen liksom...känner mig väldigt gammal!

2 kommentarer :

MoM sa...

Inte konstigt att du känner dig gammal. Åldern tar ut sin rätt. Klimakterikänning är som tur ett minne blott för mig men förstår hur du har det.
Bra för Nova att träna i sandtaget, jäklar vilka muskler hon ska få.
Du bygger väl muskler som du går an med allt där på LD. Tycker du det är konstigt att du har ont i kroppen?

Urra sa...

Håller med mamma, inte så konstigt att du har ont i kroppen.